Faceți căutări pe acest blog

duminică, 4 martie 2018

Pilaf de orez simplu





Varianta I :

Portii pentru 2 persoane

1 ceasca de orez cu bob rotund
4-5 cesti supa de legume sau carne
Ulei de masline
Sare sau vegeta
Patrunjel verde

Pastarnac, patrunjel, morcov, telina, ceapa alba si rosie, cozile de patrunjel le punem la fiert in apa cu sare, apa cat sa le acopere cu 2-3 degete. Le-am taiat felii subtiri sa fiarba mai repede si ceapa am lasat-o intreaga. Orezul se spala neaparat in 3 ape dupa care in a patra apa se lasa la inmuiat cateva ore sau peste noapte. Punem orezul in sita si-l strecuram bine. Calim orezul in ulei de masline si adaugam 3 masuri de supa fierbinte. Amestecam si lasam sa fiarba neacoperit. Dupa ce a absorbit toata zeama mai adaugam o ceasca de supa si dupa ce s-a evaporat mai adaugam una. Mie imi place sa iasa mai apos asa ca pun mai multa supa, am folosi vreo 5 cani. Cand e fiert orezul inchidem focul si lasam neacoperit. Procesul de fierbere continua, orezul se va umfla si va absorbi restul de apa. Servim cu patrunjel.

Varianta II :

1 cana de orez
4-5 cani de supa pana la 1 l
Patrunjel proaspat tocat
Vegeta

Spalam orezul in 3 ape si l lasam la inmuiat in apa inca vreo juma de ora. Infierbantam supa, eu am avut de vita, congelata. Scurgem bine orezul si l punem cu 1 lgt vegeta in supa. Adaugam patrunjel si amestecam mereu. Supa punem cat de apos vreti sa fie, dupa gatire mai absoarbe destul. Cand a fiert orezul punem restul de patrunjel, amestecam si inchidem fo ul. E minunat, nu i mai trebuie calire cu ulei ca are supa grasime

Niciun comentariu: