Faceți căutări pe acest blog

sâmbătă, 25 noiembrie 2017

Ciorba deasa de legume acrita cu bors sau corcoduse














Minunata, asa de gustoasa ca nu va mai trebuie carne


1 dovlecel potrivit
2 cartofi mari
2 rosii mari
1 ceapa rosie mare
1 ceapa alba mare
1 catel de usturoi
Telina, pastarnac si patrunjel
1 ardei capia verde
2 gogosari macinati
1 morcov mediu
Cateva buchetele conopida
1 legatura marar
1 legatura patrunjel
1 legatura leustean
Frunze si tije de telina
3-4 lg pasta concentrata de rosii
1 l de bors sau corcoduse congelate
Vegeta
1 lgt boia dulce
Ulei de masline
2-3 oua

Dovlecelul si cartofii se taie cubulete potrivite. Ceapa se taie cubulete, morcovul si radacinoasele rase prin razatoarea mica sau tot cubulete si verdeata tocata marunt. Eu am avut gogosari blendati de la congelator si ardeiul l-am pus taiat bucati mai mari. Calim ceapa si usturoiul in ulei dupa care urmeaza in continuare o parte din verdeata, ardeiul, morcovul, albitura si dovleceii. Dupa ce le-am calit bine le stingem cu un ibric de apa, cat sa le acopere cu 2-3 degete. Punem cartofii, conopida si gogosarul congelate. Dupa ce au fiert legumele, verificam cartoful care fierbe mai greu, punem rosiile, iarasi verdeata, borsul oparit si mai lasam sa fiarba acopeit. Punem bulion si sare si mai lasam 10 min. Dupa ce s-au imprietenit gusturile si e gata ciorba stingem focul, punem ouale batute si le facem zdrente cu furculita, adaugam restul de verdeata si punem capac. Eu am folosit verdeata proaspata, uscata dar si de la congelator, ii da o savoare deosebita ciorbei. Gogosarii blendati si pusi in pungute sunt minunati, dau o culoare si aroma deosebita mancarii.

Niciun comentariu: