Faceți căutări pe acest blog

miercuri, 5 octombrie 2016

Ciolomada






Reteta de Criss/ bucătăresele vesele, mai buna decat salata asortata dar nu grozava, tot muraturile în saramura sunt mai bune

1 kg castraveti
1 kg gogosari
1 kg varza, am pus rosie
1 kg gogonele
4 lg sare de muraturi ( 80 gr)
400 gr zahar
400 ml otet defne de 9 grade
Hrean
Mirodenii : boabe mustar, piper, foi de dafin

Eu am folosit în plus conopida, telina radacina, frunze si morcov. Chiar dacă nu aveți cate 1 kg din fiecare ideea e ca legumele sa fie în proporții egale, vedeti din ochi sau eventual le cantariti. Am avut 600 gr legume, 10 gr sare, 50 gr zahar, 50 ml otet. Se feliază legumele sau se baga la robot, se adauga sarea, zaharul, otetul și se amesteca. Eu le-am feliat, la robot se maruntesc prea tare. Se lasa de pe-o zi pe alta, se amesteca din când în când. Proporția de sare, zahar și otet : la fiecare kg de legume se pune 1 lg rasa de sare (20 gr), 100 gr zahar, 100 ml otet defne de 9 grade. A doua zi asezam pe fundul borcanului : piper, foi dafin, boabe mustar, hrean, punem legumele, zeama lasata si se capsează. Eu le-am desfacut dupa o luna. Eu le-am tinut în cămară vreo 10 zile apoi am dat -o la frigider ca în casa e cald.

Niciun comentariu: