Faceți căutări pe acest blog

joi, 1 septembrie 2016

Midii in sos de vin cu usturoi







Varianta celor congelate : Hmmm, ce miros in toată casa, ce savoare....

La cele fără carcasa am folosit o punga de 500 gr carne de scoici congelate. Fructele de mare se pun in strecuratoare si se dezgheata la frigider de pe-o zi pe alta apoi se aduc la temperatura camerei inainte cu o ora de gătire. Am procedat ca mai jos, am incalzit 2 lg ulei de masline si vreo 50 gr unt. Am calit apoi usturoiul zdrobit, puteți folosi cat va place, am adaugat vreo 300 ml de vin alb și 2 crenguțe de busuioc. Dupa ce s-a mai îngroșat sosul am pus midiile și putin patrunjel tocat. Le-am fiert vreo 10 min, mai punem usturoi zdrobit, 2-3 lg zeama de lamaie, sare, piper și patrunjel. Am acoperit pentru 2 minute inainte de servire. 

Varianta celor cu cochilie : va urma

1.5 kg midii (doi saculeti din hypermarket)
2 linguri ulei masline
1 lingura de unt
6 catei usturoi
100 ml vin alb sec 
1 legatura patrunjel
1 ramura de busuioc
1-2 linguri suc de lamaie
sare, piper


Se spala scoicile în apa rece cu ajutorul unui burete de sarma și li se trag mustățile.  Cele deschise nu se folosesc, se arunca. Încălzim untul și uleiul și calim 4 catei de usturoi zdrobit. Varsam vinul și aducem la fierbere impreuna cu busuiocul. Punem midiile, acoperim cu capac și amestecam mereu pana se deschid toate. Timpul de gatire nu trebuie sa depaseasca 10 minute. Scoatem midiile cu o paleta si mai fierbem sosul vreo 5 min la foc mare. Punem patrunjel verde, sare, piper alb, lamaie si restul de usturoi pisat. Turnam sosul peste midii și servim cat este cald alături de un vin alb.



Niciun comentariu: